mandag 25. august 2008

Nygårdsgaten 37A

Nostalgisk og minimalistisk. To ord som beskriver den nye leiligheten ganske godt. Ordene har ihvertfall en bedre klang enn gammel og liten. Kvadratmeterne er det ikke noe å si på, hadde bare ikke volumet blitt såpass kraftig innskrenket av de mange skråtak som brer seg over vår kjære toppleilighet. Sjarm er ordet jeg velger å bruke til å erstatte det noen kanskje vil kalle "mangel på vedlikehold", og størrelsen på varmtvannstanken kaller jeg miljøvennlig. Til tross for disse små utfordringene begynner vi nå å komme i orden i denne artistiske loftsleiligeheten, og når man ligger der på rammemadrassen (uten sengebein vel og merke) og ser rett opp på himmelen gjennom skråtakvinduet, så er det egentlig ikke så værst.

Første rom: Badet




Leiligheten utenfra:


Kjøkkenet



Stua








Lille støvsugeren vår


Soverommet mitt


Utsikten (hvis jeg ikke ligger å ser opp på himmelen)



4 kommentarer:

Dag Eirik Bøe sa...

Liker det=)
Du skriver bra!

Unknown sa...

Å jeg blir så gla for at det hvertfall er EN trofast tilhenger av min kjære blogg;)

Eirik sa...

Hei Iselin. Jeg er innom og kikker en gang i blant jeg også. Bare så du vet det lizzm. Fine bilder, og koselig leilighet. Men noe viktig glemte du å skrive. Bor du alleine, eller sammen med noen? Og hvem da i tilfelle? (Du har sikkert fortalt meg det før, men jeg glemmer så fort). Men nå skal jeg i alle fall legge bloggen din inn på newsfeeden min på eiriksoldal.blogspot.com. Da skal jeg nok få med meg det meste du legger ut.

Unknown sa...

Å eirik så koselig! Jeg savner deg:) Leiligheten er egentlig ganske crap, men jeg og Christine (ja jeg bor med Rygg;) har fått det koselig til tross for mange utfordringer!jeg er innom å leser din å! men jer er ikke så flink på å kommentere alltid, men det skal jeg bli, siden jeg vet hvor gla jeg blir når andre kommenterer!;D Er livet bra i oslo? hører du bor med masse Hald-folk, så koselig!